Mια νέα βενζίνη σπάει τα ταμεία στην Ευρώπη - 50 λίτρα με μόνο 30 ευρώ!
Οι οδηγοί οχημάτων που είναι συμβατά με το εν λόγω καύσιμο έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν, καθώς η τιμή του λίτρου είναι με διαφορά η χαμηλότερη που συναντάται αυτή την περίοδο στα πρατήρια καυσίμων της Ευρώπης.
Πρόκειται για ένα καύσιμο που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων που εργάζονται για την κρίσιμη μετάβαση από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα σε μια νέα, «πράσινη» εποχή. Ο λόγος για το καύσιμο E85, ένα μείγμα αιθανόλης και βενζίνης, το οποίο περιέχει έως και 85% αιθανόλη και είναι σχεδιασμένο για να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα ευέλικτου καυσίμου (flex fuel vehicles ή FFVs).
Η αιθανόλη είναι ένα αλκοολούχο καύσιμο που παράγεται κυρίως από βιολογικές πηγέςόπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο ή άλλα γεωργικά προϊόντα ενώ συχνά αναφέρεται ως βιοαιθανόλη όταν παράγεται από βιομάζα. Πρόκειται, με λίγα λόγια, για ένα από τα καύσιμα του μέλλοντος, που μπορούν να χρησιμοποιούνται σε θερμικούς κινητήρες, χωρίς να έχουν τις ίδιες περιβαλλοντολογικές συνέπειες που έχουν η η βενζίνη και το diesel.
Η υπερ-αιθανόλη Ε85, μάλιστα, έχει αρχίσει να κερδίζει σημαντικές έδαφος σε μερικές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Γαλλία, με τις τιμές στα πρατήρια καυσίμων να κινούνται σε επίπεδα που για τους Έλληνες οδηγούς μοιάζουν… απίστευτα. Σε ορισμένες περιοχές, το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ 50 λίτρων μπορεί να κυμαίνεται μέχρι και κοντά στα 30 ευρώ, χάρη στην πολύ χαμηλή τιμή ανά λίτρο.
Συγκεκριμένα, στο πρατήριο Système U στην πόλη Pertuis (νομός Vaucluse) που είναι το φθηνότερο της χώρας, η τιμή της υπερ-αιθανόλης κινείται στα 0,619 ευρώ/λίτρο, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 31 ευρώ για 50 λίτρα καυσίμου. Πρόκειται για μια εικόνα που δεν αφορά μεμονωμένα μόνο αυτό το σημείο, καθώς εκατοντάδες πρατήρια στη Γαλλία προσφέρουν την Ε85 με τιμή κοντά στα 0,70 ευρώ/λίτρο.
Η εξήγηση πίσω από τη χαμηλή τιμή του βρίσκεται στη χαμηλότερη φορολόγηση που εφαρμόζεται στο εν λόγω καύσιμο, καθώς θεωρείται πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σχέση με τη βενζίνη και το diesel. Αυτή η πολιτική δίνει στους οδηγούς οχημάτων συμβατών με Ε85 (είτε εργοστασιακά, είτε μέσω εγκατάστασης εγκεκριμένου κιτ) τη δυνατότητα να γεμίζουν το ρεζερβουάρ με σημαντικά μικρότερο κόστος.
Πρόκειται για ένα καύσιμο που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων που εργάζονται για την κρίσιμη μετάβαση από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα σε μια νέα, «πράσινη» εποχή. Ο λόγος για το καύσιμο E85, ένα μείγμα αιθανόλης και βενζίνης, το οποίο περιέχει έως και 85% αιθανόλη και είναι σχεδιασμένο για να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα ευέλικτου καυσίμου (flex fuel vehicles ή FFVs).
Η αιθανόλη είναι ένα αλκοολούχο καύσιμο που παράγεται κυρίως από βιολογικές πηγέςόπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο ή άλλα γεωργικά προϊόντα ενώ συχνά αναφέρεται ως βιοαιθανόλη όταν παράγεται από βιομάζα. Πρόκειται, με λίγα λόγια, για ένα από τα καύσιμα του μέλλοντος, που μπορούν να χρησιμοποιούνται σε θερμικούς κινητήρες, χωρίς να έχουν τις ίδιες περιβαλλοντολογικές συνέπειες που έχουν η η βενζίνη και το diesel.
Η υπερ-αιθανόλη Ε85, μάλιστα, έχει αρχίσει να κερδίζει σημαντικές έδαφος σε μερικές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Γαλλία, με τις τιμές στα πρατήρια καυσίμων να κινούνται σε επίπεδα που για τους Έλληνες οδηγούς μοιάζουν… απίστευτα. Σε ορισμένες περιοχές, το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ 50 λίτρων μπορεί να κυμαίνεται μέχρι και κοντά στα 30 ευρώ, χάρη στην πολύ χαμηλή τιμή ανά λίτρο.
Συγκεκριμένα, στο πρατήριο Système U στην πόλη Pertuis (νομός Vaucluse) που είναι το φθηνότερο της χώρας, η τιμή της υπερ-αιθανόλης κινείται στα 0,619 ευρώ/λίτρο, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 31 ευρώ για 50 λίτρα καυσίμου. Πρόκειται για μια εικόνα που δεν αφορά μεμονωμένα μόνο αυτό το σημείο, καθώς εκατοντάδες πρατήρια στη Γαλλία προσφέρουν την Ε85 με τιμή κοντά στα 0,70 ευρώ/λίτρο.
Η εξήγηση πίσω από τη χαμηλή τιμή του βρίσκεται στη χαμηλότερη φορολόγηση που εφαρμόζεται στο εν λόγω καύσιμο, καθώς θεωρείται πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σχέση με τη βενζίνη και το diesel. Αυτή η πολιτική δίνει στους οδηγούς οχημάτων συμβατών με Ε85 (είτε εργοστασιακά, είτε μέσω εγκατάστασης εγκεκριμένου κιτ) τη δυνατότητα να γεμίζουν το ρεζερβουάρ με σημαντικά μικρότερο κόστος.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου